fyb_switch_to_sp_js

« 昨日の放送 | メイン | 今夜はMASAHARUのBack To Back »

2018年5月29日 (火)

波平とシン

公開収録の模様いかがでしたか?

今夜は、しりとりでした!!シンくんは、強いですね笑

シンくんが1位だから、そのシンくんに勝ったヨンソクくんは相当強いですね〜

Cig_img042

Cig_img014

ウィンくんの質問にシンくん、さすがです!! 

「何を狙ってるの? ウィンくんのことはすべてお見通しだ!僕は名探偵シンくん」

(コナンにひっかけてます)

皆さん心配でしたけど、シンくんは大丈夫でした!!scissors

crownお悩み相談ありました

自分と人を比べてしまう方には、「今の自分を認めてあげてください。僕もサンミンダンス上手だな〜

セヨンとヨンソク歌上手いな〜タクヤ背が高いな〜とか思います。人間は足りないのは当たり前。

こういう悩みを言える人が僕は羨ましいです。僕は悩みを家族にもあまり言えないし、他人にも言えないです。」とシンくん。

シンくんはやっぱりリーダーだし、家族にも心配かけたくないから、あまり言えないんですね。

でもファンの皆さんがいるから、頑張れるんだと思います。

そして、数学が苦手な方には「漫画で勉強してください。僕は、言語を漫画で勉強しました」

最後は、勉強が苦手な方が、シンくんは○○をやると頑張れることは何ですか?

「おいしいものを食べること。僕は運動が嫌いで、100m20秒かかって笑われたけど

お母さんが終わったらおいしいものを買ってくれるから頑張った」

シンくん、ダイエット中は、おなかすいて寝れないので、明日起きて何食べるか考えて寝るんですね。

シンくんダイエット大変だけど、頑張ってね〜〜〜

eventシンくんが描いた波平の絵を1名、シンくん、ウィンくん、まさはるくんのサイン入り

Fヨコステッカーを3名にプレゼントします。番組の感想書いて送ってください

shin@fmyokohama.jp

Dsc_0312

Dsc_0225

明日も公開収録の模様をお送りします〜

コメント

うぉの〜!こんばんは!
今日の仕事帰りにラジオを聞いたよ〜
やっぱり、うぉのの声を聞くと癒される〜
歩きながら、ニヤニヤしてなかったか心配(笑)

ウィンくんの質問の答え…期待してたのになー!w
見事にかわしましたね👏🏻
さすがうぉの💓

私も勉強が嫌いだったけど、歴史のためと漫画の本買った記憶が!
でも、小学生の時で、漫画も興味なく、文字を読むことが、本というものを読むことが嫌いだったから、読み切ったことがない(笑)
それに比べると、今は韓国語の勉強を4年以上続けていることに、驚いてる!
これも全部、うぉの、そしてCROSSGENEのお陰だと思います💕
私はCROSSGENEがいるから、韓国語の勉強と仕事を頑張れています🎶
항상 고마워요~!

わたしも誕生日したいっ!(´・ε・̥ˋ๑)

ちょっといろいろやってて
今日のまさはるくんのラジオ
忘れそうになってました💦
危ない危ない⚠

今日もシンくんの
流暢(りゅうちょう)な日本語に
感心したいと思いま~す(^-^)

公開収録の時思ったけど
シンくんは台本とかなしで
普通にしゃべってる時の方が
もっと日本語がペラペラですよね!

何度も言ってますが
シンくんの日本語の上手さには
いつも本当に驚かされますΣ(゚Д゚)

何の問題もなく日本のファンと
コミュニケーションがとれる
シンくんありがたや~💓

質問に答えてくれてありがとう😊
シンくんが言ってくれた事を聞いて、ほんとに心がすごく軽くなりました♡
また辛くなった時はシンくんの言ってくれた事思い出します!

カムバック活動ももう少し続くのかな?
毎日忙しくて大変だろうけど、がんばってね😁
ドラマも楽しみにしてます!

Hi♡

How are you? Fine yes? hehe
And you ate as well and rest when you can. Yes!
Because you know CandY worry for you so you look after yourself for us. So I'm glad.

today was busy for me. more so than i first expected. now I've got another thing and this other stuff and everything wants a piece of me tight now. grrr. I'll be calling to schedule something tomorrow but hopefully soon i can escape this crazy for a little bit. I'm kind of annoyed because most of this is happening with very little regard for my schedule. the one on Friday was 5 doubtless difficult to schedule on the first place as it involves so many people from different organisations to find a time that was suitable for everyone. i simply would like to have been involved in such consultation on if the time was also suitable for me.

gah. it still sometimes feels like life happens to me and I'm still the extra on my own movie. so I'll be sure to remind everyone this coming Friday that I'm still a person that exists and deserves equal consideration. Sigh

ok probably none of that makes sense but was bugging me and i had to get it off my chest lol.

so today you had an awesome performance and we are so proud. y'all really went out there without any kind of vocal track. it's been some time since you guys did that and it always makes me so proud of you. you give genuine performances all the time but this is the most genuine because there is nothing to back you up and cover for you. More than just that, it takes a lot of confidence in yourself as performers to take away that safety net.. And it makes me happy that you can feel such confidence.. ah see i just knew this one was something special.

ok well i should go. i have another busy day tomorrow and I'm still trying to nail everything down here before i can walk away from it for a while.
I hope you will have some good rest tonight too
thank you for loving yourself strongly today.
I love you so much Shin Wonho
Goodnight

Hello hello Shin~
Did you sleep well? Well, I am not really sleep much, I think I sleep at almost 2 am? Then I woke up at 4 am? So 2~hrs, maybe that's why I feel a bit fuzzy today. Lol. But that's okay, maybe I could rest a bit on my lunch break, I will just eat quickly then take a quick nap~ Regardless of that, I hope you could sleep well last night^^
And I think you have a wonderful night with Corn-chan and Nari-chan? Are you going home last night? Thank you for your instagram posts always. We're grateful to have you and we love you smile
Good luck for your show today! I can't wait to see your amazing performance once again.
CandY will always support you and always be here on your side.
Take care and have a great day!
I love you heart04

シンくん、アンニョン♪
チューすDAYは夜勤の癒しになってます。
カムバックショー音楽番組やvlive等等、見てますよ〜

シンくんの悩み相談、夜勤中の私も眠気が飛ぶくらいの良いアドバイス、為になってます😁
ドラマの撮影始まるのかな?それとももう始まってますか?
面白そうなテーマなので今度も必ず見ますよ❤️

インスタのナリ🐶ちゃん&コーン🐱ちゃんも見ました✌️

スタッフさん!!今回のブログタイトル「波平とシン」もナイスです👍
シン波平もいい味(絵)😆

シンくん 안녕 ~💕
シンくん😢ヤッパリ。公開収録
行きたかったよーー
生でみたかったです。。
今度いつですか???。
いきたいよ~~

シンくん。
韓国でのかつどうで
とてもいそがしいとおもいます。
つかれてると思います。
みんなつかれてるのに。
VLiveしてくれて、
本当にありがとう(*^^*)
シンくんの笑顔見れるだけで。
幸せ💕元気になれます。。
ありがとう(^_-)

まだまだいそがしい
まいにちだとおもいます。
体調こわさないように
気をつけてくださいね💕⤴️

しりとりは当日も楽しかったけど、
ラジオで聞いて、また笑いました!

また公開収録をやってくれるのかな?
うれしいお知らせを待っています♪

ウィンくんからの質問に、さらっと答えるシンくん、かっこいい💗ひっかからなかったね😆

シンくん、ウィンくん、まさはるくん3人のしりとりが可愛すぎて、面白くて、夜中に笑っちゃった‼️シンくん、ほんと強いね‼️日本語のしりとりなのに、ほんとに すごい💗

次回も公開収録、たのしみに まってるね(*´꒳`*)✨

うぉのくん❤️おはよ~👋
さすが名探偵シンくん👍💓
ウィンくんがたくらんでたことが分かったんだね~😂すごいっ👏👏👏
公開収録のもよう、楽しく聴きました🎵
行きたかったなぁ~😭😭😭
しりとり面白かった~😂
本当おかしくて、ふきだしながら聴いてたよ😂
日本人を相手に、3回とも余裕のうぉのくんは、やっぱりすごいなぁ~👏って思った😆
次の公開収録はいつかな~?
楽しみに待ってます❤️

ゆうべは、インスタありがとう😆
コーンくんとナリちゃんの可愛さにいやされました~😊💕
コーンくん誕生日なんだね~🎵おめでとう👏🎉
これからも、コーンくんとナリちゃんにたくさんの愛情をそそいであげてね😸🐶

もうドラマの撮影はじまったのかな?
カムバ活動にドラマの撮影に...ハードな毎日だけど💦むりせず体調に気をつけて頑張ってね👊😉💕
毎日応援しながら、私もうぉのくんから元気をもらって頑張りま~す🙋💓
오늘도 화이팅✊‼️원호군 사랑해용❤️

シンくん♡♡
こうかいしゅうろくで、歌をうたってくれてどうもありがとう💕前回のこうかいしゅうろくの時は、うぃんくんとまさはるくんのグループはうたってて、ちょっとさみしかったから、ことしはシンくんの歌がきけてほんとうにうれしかったよ😊シンくんのラップもとてもかっこよかったです💗
しりとりも日本語なのにシンくんはほんとうにすごいね✨いろいろ思い出せて、楽しかったです😊

毎日のようにシンくん、CROSSGENEがみれて、ずっとカムバしていてほしいとおもうくらいしあわせです☺️いそがしくてたいへんなこともあるとおもいますが、おいしいものたくさん食べて、シンくんも"いま"をまんきつしてくださいね😊いそがしくてもコーンちゃんに会えてるようで、よかった☺️
今日のステージも楽しみにしています💓

Hi♡

Thank you so much for your show tonight. It was so incredibly beautiful. Maybe it's just that I'm a bit of an emotional mess today lol, but it really filled up my heart today.

But I keep re-listening to understand more and better. T-T I'm going to keep trying to get better at it.

I don't think all envy is necessarily bad. I think the feeling that comes with it matters. if it's just draught jealousy and it makes you bitter and angry at the person then it's not healthy, but i think when it's more admiration coupled with a wish to do well too it can be motivating. I think it's also common between friends that there is a quality that each envies the other for, but it's that quality that makes them love them more because its mostly admiration.. Just these are things we always wished we could do ourselves and by learning from those we envy instead we get a little closer to our goals. The world is not perfect and nor are any of the people in it, but we are always stronger working together..

I understand also that its not always possible to have someone to talk to about things. even when you have close friends or family, no matter how much we're told to talk out our problems with others, sometimes that's not an option to us.. So I'm many ways i feel that I'm very lucky that even if you can't exactly reply and give me your wonderful advice on the spot, I can talk to you. sometimes just the talking helps. I hope though that even if it's not something easy, you will always feel supported.

Ah thank you for your advice to the listener on learning subjects we are weak in. I will keep trying hard with mine. I'm always grateful to you for your advice. Because you are definitely stronger at learning language than I am, and I do admire and yes envy you for it.. so I'll learn how to improve from you 😄

The public recording sounded like it was a lot of fun.. For a man who's name is Win, he doesn't do a lot of winning 😂 hehe. But Shin is always winning. Coz he's a genius. I am sorry i missed coming to it this year but I'm glad to finally hear it. Thank you for your work that day.

ok, i should start my day!
Show Champion for you today and I'm looking forward to it already. Fighting!! You'll be amazing.
Thank you again for your love.
I love you so much Shin Wonho ♡

Hello hello Shin,
Thank you for your lovely radio tonight. I love it, as always. You always make us happy, you're so precious and sweet^^
Public recording is so much fun! I am listening today's part while remembering the scene when it happens. Thank you for the nice and fun games~
I love your song and your performance at the public recording, it's really great and your voice is beautiful. Thank you for your wonderful job.
Your performance at music show today is also awesome. You guys look so amazing in black and red, well you look great in every color possible actually happy02 The fanchant today is really wonderful too T,T CandY who came today had done amazing just like you guys. I love you all good
Thank you for the vlive earlier too. You kings are so kind and sweet and funny. You deserve everything good in this world. Thank you for making us happy and I hope we could make you happy too.
Seyoung and Yongseok ice cream looks delicious. I love ice cream~ Ah, I would like to taste ice americano in korea that you love so much too. Heheh bleah Since when did you love it I wonder?
Oops, it's already past 1am here, so I am gonna sleep a while because I need to work tomorrow T,T I hope you already go to sleep by now.
Good night and sweet dream~~
I love you heart04

シン君shine
毎日(まいにち)おつかれさまですconfident
波平(なみへい)さん
うますぎて(◎_◎;)びっくり(笑)
つぎはぜひ「あなご」さんを かいてくださいwink
私は「まけずぎらい」なシン君 すきですよ~heart02

こんばんは

シンくんが描いた絵が可愛いです。
私もほしいですね。

勉強を苦手時は音楽を聞いてムードを変えます。
シンくんはやっぱり漫画系ですね。
最近新しい漫画とか読みますか?

今日のTHE SHOWのパフォーマンスがとても良かったです!
TOP 3に入れなくて、残念ですが、次回はもっともっと頑張ります!
CandYの声もよく聴きましたよ。
CandYのパワーがやっぱり凄いですね。

VLIVEもありがとうございました。
みんなが楽しく食べて私も嬉しくなったです。

また会おうね!heart04

うぉの♡あんにょん♡

ウィンくんの質問に
おっぱぉ
さすが、うぉの(゚∀゚ノノ"☆パチパチパチ

しりとりも
私より早いかもー
3人の、答えかたの
ペースもあらためて
聞くと個性が出てますね˙꒳​˙)

お悩みコーナーは
やっぱり、うぉのは
的確(てきかく)でした。
数学ではなかったけど
歴史はマンガで勉強しました\('ᴗ' )>

ラジオで
自分の事を
包み隠さず(つつみかくさず)
話してくれる
うぉのが大好きです。

カムバで
朝が早くて夜遅いと
思いますが体に気をつけてくださいね⋆*✩⑅◡̈⃝*
おやすみなさい(。ρω-。)zzz

二部で~す( ´∀` )

しりとり対決は、ウィンくんの
「夜間出勤の人」と
「じんましんを直そうと病院に行った方」に
ウケました(≧▽≦)

後、やたら「ご」と「る」が
回ってくることも(^O^)
そして人名、地名もOKなんですね笑

シンくんまた勝っちゃいましたね!
さすが日本語検定二級♪
でも「みみくそ」「トイレ」…笑
最後はウィンくん自滅でしたね(^_^;)

ところで次の公開収録はもうすぐかもって
また夏にもやるんですか?
日程によっては行けないかもですけど
期待してま~す!(^_-)-☆

シンくんの波平さん
ちゃんと見たらやたらとカワイイですね💕
やっぱりシンくん絵がうまい!
字もかわゆい💕

あと今夜流れた
「さよならといわれても僕はかわらない」が
当日のじゃなかったのは
ラップ部分がSKOLORさんじゃなかったから
シンくん納得してないのかな?と思ったりして
でもこの曲を聴くとシンくんの生誕祭を思い出して
いつも特別な気持ちになります!💘

では、では、今夜も長く書きました~
それではこの辺で~
おやすみなさ~い☆彡

シン君あんにょーん😊

今週は3回もシン君の声が聞けるからうれしいな😆


SHINくんと しりとりたいけつしたら、ぜったい まける!!
ごがくって やっぱり たんごを たくさん しることって たいせつなんだなって あらためて おもいました🧐
ほんとに SHINくん すごい👍👏👏👏

もうひとつは、やっぱり 「おっぱお」!!
わたし、ひっかかりそうになっていましたもん!!

やっぱ、SHINくん、すごいです!!

コメント書いたのに消えてる😥と思ったら、前記事に書いてました😜
ウィンくんの質問に対するシンくんの返しが毎回楽しみです😆
ウィンくんも相手がシンくんだから、ネタをいろいろ考えているんだろうね😏
果たして今日の質問がマサハルくんだったら?
照れて『オッパ…』で止まり、かわいいリアクションしてくれそう😹
シンくんのラジオを聞くと、うれしすぎて目がさえて寝られないの😓平日の夜は睡眠不足(すいみんぶそく)になるので、来週からは週末にゆっくり聞くね😌
おやすみなさい😴

アンニョン、ウォンホくん。
見たかんじで うんどうできそうです!
ダンスの振り付けをかたちにするの大変?
すぐできる人の何倍も努力してるんだろうな・・
ダイエットもしてるから!cake
努力は人のためならず。という日本のことわざがあります!
自分のためになるから今は全力で輝いてくださいheart04

シンくん♡
今日のラジオ楽しかったです(๑>◡<๑)
私も今回はじめて公開収録に行かせてもらったのですが、日本語でしりとりが完璧に出来ちゃうなんてシンくんほんとに凄いなぁ〜って思いました!また是非公開収録して下さい🙏これからも応援していきます☺️

さすがシンくん♪
ウィンくんの小学生みたいな質問に
引っかからなかったね!
「おっぱお」お見事!!!
思わず拍手しちゃいました👏👏
と思いのほか、これで盛り上がってる
自分がちょっと恥ずかしい笑笑

シンくんもメンバーそれぞれの得意なこととか
うらやましく思うことあるんだね!
まあでも、みんなもシンくんのこと
うらやましく思う部分が多々あるだろうし
ホントそれは自然なことだよねー(^_^)

私もシンくんと同じで自分の悩みとか
家族にも友達にも言わないタイプだから
悩みを打ち明けられる勇気が素晴らしいと思う

シンくんのお悩み相談の返答は
いつもよく考えられていて
愛を感じま~す!💖💖💖

私も数学が苦手だったから
リスナーさんの気持ちわかります!
シンくんはすべての科目を
マンガでも勉強したんだ!📚
歴史とかだったら分かるけど
数学を題材にしたマンガもあるのかなあ?

そしてシンくんの苦手科目は
やっぱり体育でしたね😊
運動が嫌いで、足も遅くて
女の子と同じタイムだったから笑われてたって
ちょっと隠しておきたいかもしれない過去も
堂々と話す、シンくんのそういうとこ好き💓
シンくんも普通の学生だったんだなあと
親近感わきます(^-^)

今夜も内容盛りだくさんだったので
公開収録のことは二部で~笑笑

シン君、あんにょん♪
昨日のウィンくんの放送聴いてたので、え~💦シン君言っちゃったらどうしよう~😂と思ってたけど、そうでした、おっぱおでした…私の方がまんまと騙されてました(笑)さすが名探偵シン君…
今年はじめて公開収録に行けたので、すごく楽しかったなぁ~と思い出しながら聴いてました😊シン君も歌ってくれると思ってなかったのですごく嬉しかったなぁ~次回の公開収録も行けますように😳
カムバック活動で毎日いろんなCROSSGENEが見れて嬉しいです✨
忙しいと思うけど、体に気をつけてくださいね☺

コメントを投稿